Cultural Connections Programming: Call for Proposals

[Read French Translation]

The University of Regina is hosting the Congress of the Humanities and Social Sciences, Canada’s largest annual academic conference, from May 26 - June 1st, 2018. In conjunction with Congress, the University is developing a series of events – Cultural Connections – that will enhance the Congress experience by providing opportunities for learning, reflection, networking, and entertainment for delegates; creatively bridging the social sciences, humanities, and the arts; and building on the Congress theme. Cultural programming is an opportunity to showcase the University’s strengths in the areas of art and technology, music, theatre, film, and visual arts, and to build connections with Regina’s arts community at large.

With this call for proposals, we invite members of the campus and arts community to submit their ideas for Cultural Connections events. Successful proposals will be eligible for financial support towards honoraria and artist fees.

Event Criteria

  • Events should engage creatively with the Congress theme, Gathering Diversities.

  • The format for events can include performances, exhibits, readings, or any other that offers an engaging experience for Congress delegates and the public.

  • We encourage events that showcase the diversity of our campus, our city, and our province, including, but not limited to: Métis, First Nations, and Inuit communities; the Fransaskois community; LGBTQ communities; immigrant and refugee communities; and people with disabilities. We invite performers/artists from these communities to submit their proposals.

  • We welcome events that feature local artists, scholars, and/or students.

Application Process

Organizers of Cultural Connections events are asked to complete and submit the online application form by September 29, 2017.

Proposals will be evaluated by the Cultural Programming Committee. Planning for event logistics will begin in Fall 2017.

For further information, please contact:

  • Patty Niebergall, Project Manager, at patty.niebergall@uregina.ca or 306-585-4952

  • André Magnan, Academic Convenor, at andre.magnan@uregina.ca or 306-585-4863

Programmation Liens culturels

L’Université de Regina accueille, du 26 mai au 1er juin 2018, le Congrès des sciences humaines, le plus grand congrès universitaire annuel. Parallèlement au Congrès 2018, l’Université met sur pied une série de manifestations culturelles  – Liens culturels – pour rehausser l’expérience des délégués au Congrès par des divertissements en rapprochant de façon originale les sciences humaines et les arts en  prolongement du thème du Congrès. La programmation culturelle est l’occasion de mettre en valeur les forces de l’Université de Regina dans les domaines de l’art et de la technologie, de la musique, du théâtre, du cinéma et des arts visuels ainsi que d’établir des liens avec l’ensemble de la communauté artistique de Regina.

L’objectif de cet appel à propositions est donc d’inviter les membres du campus et de la communauté artistique à soumettre leurs idées pour des activités dans le cadre de Liens culturels.

Critères

  • Les activités devraient s’inspirer de façon originale du thème du Congrès Diversités convergentes.

  • Les activités peuvent prendre la forme de spectacles, d’expositions, de lectures ou toute autre forme qui offre aux délégués et au public une expérience attrayante.

  • Nous encourageons les activités mettant en vedette des artistes locaux, des universitaires  et/ou des étudiants.

  • Nous encourageons les activités célébrant la diversité de notre campus, de notre ville et de notre province y compris, mais sans s’y restreindre, les communautés métisse, autochtone, inuit, fransaskoise, LGBTQ, les communautés des immigrants et des réfugiés et celle des personnes handicapées.

Processus de soumission

Les organisateurs d’activités dans le cadre de Liens culturels doivent compléter et soumettre le formulaire en ligne au plus tard le 29 septembre, 2017.

Les propositions seront évaluées par le Comité sur la programmation culturelle. La planification de la gestion logistique des activités débutera à l’automne 2017.

Pour en savoir plus, veuillez contacter:

  • Patty Niebergall, coordonnatrice du Congrès à patty.niebergall@uregina.ca ou au 306-585-4952

  • André Magnan, responsable universitaire du Congrès à andre.magnan@uregina.ca ou au 306-585-4863